Dit weblog is een verzamelplek van al mijn gehaakte, genaaide en geknutselde creaties. Er komen ook regelmatig kinderknutsels voorbij. Kijk rustig rond!
RSS

31 maart 2013

Meer granny squares

Om mijn haaktechniek wat te verbeteren ben ik wat kleine dingetjes aan het haken. Ik had mezelf namelijk aangeleerd om de haaknaald "in" m'n hand vast te houden (soort vuistgreep) en niet "op" m'n hand te laten liggen, net als een pen. En aangezien ik erg strak haak, begon ik toch wel last van te krijgen van m'n hand, zeker bij grotere projecten zoals Totoro. Vooral m'n ringvinger tintelt af en toe, een beetje rsi-achtige verschijnselen, lijkt het wel. Dat moeten we niet hebben natuurlijk!
Ik ben dus wat granny squares gaan haken volgens dit simpele patroon. Ik had deze al eerder gemaakt met een dikkere draad.
Vanaf nu haak ik alleen nog maar 'zoals het hoort'. Het is even wennen, en m'n eerste poging was een stuk minder strak gehaakt dan ik gewend was:


De tweede ging weer wat meer als vanouds en werd een halve centimeter kleiner dan de eerste haha.


Nummer 3, 4 en 5 zijn net zo groot als nummer 2, dus ik denk dat ik nu wel weer stabiel haak wat steekgrootte betreft ;)




Hier de laatste vier bij elkaar. Een kleurrijk geheel! Als ik er nog wat meer haak ga ik er misschien een tas van maken.


Hier nog even de eerste erbij, het verschil in grootte is duidelijk hè?


Daarnaast heb ik mezelf eindelijk de schuiflus of magic loop aangeleerd, die ervoor zorgt dat je (bijna) geen gaatje in het midden van je haakwerk overhoudt. Voor deze hartjes is dat wel zo mooi (patroon van handwerkles.nl)


0 comments:

Een reactie posten