Dit weblog is een verzamelplek van al mijn gehaakte, genaaide en geknutselde creaties. Er komen ook regelmatig kinderknutsels voorbij. Kijk rustig rond!
RSS

12 mei 2013

Klein mandje van zpagetti (met patroon)

Met het restje zpagetti heb ik een klein mandje gemaakt. Ik had precies genoeg om dit mandje te maken. 't Was wel spannend, red ik het wel of net niet? :P Hij doet het prima als ei-mandje op de ontbijttafel (helaas, net pasen geweest haha):


of als mandje voor de keukenmini's van zoonlief:


Het patroon heb ik afgeleid van het grote mandje (originele patroon is hier te vinden).

De bodem:
- Haak 2 lossen
- Haak 8 vasten in de 1e losse (8)
- Haak 2 hst in elke v, eindig de ronde met een hv in het 1e hst (16)
- Haak 2 l, vervolgens ga je rond met hst, afwisselend 1 hst en 2 hst, eindig de ronde met een hv in het 1e hst (24)
Nu niet meer meerderen, het mandje gaat vanaf nu omhoog:
- Haak 1 l, vervolgens ga je rond met v, maar steek hierbij in de achterste lussen, eindig met een hv in de 1e v
- Haak 2 l, 4 hst, 6 l, sla 4 v over, 8 hst, 6 l, sla 4 v over, 4 hst, eindig met een hv in het 1e hst
- Haak 1 l, vervolgens ga je rond met vaste steken, waarbij je 4x een steek meerdert op de punten waar het hengsel begint en eindigt. Dus: 4 v, 8 v om de 6 l van het eerste hengsel, 8 v, 8 v om de 6 l van het tweede hengsel, 4 v, en eindig weer met een hv.

En dan nog even afhechten natuurlijk. 

0 comments:

Een reactie posten