Dit weblog is een verzamelplek van al mijn gehaakte, genaaide en geknutselde creaties. Er komen ook regelmatig kinderknutsels voorbij. Kijk rustig rond!
RSS

3 augustus 2013

Bestekbak-dekje ofzoiets ;)

Een tijdje geleden heb ik van een vriendin een aantal kleine bolletjes zpagetti gekregen. Ik wist nog niet zo goed wat ik er mee zou maken, totdat ik een bestekbak kocht voor op de camping.


Vorig jaar hadden we al het bestek los in een bak liggen en was het altijd zoeken naar wat je nodig had. Dit jaar zou het dus netjes in de juiste vakjes liggen. Alleen staat deze bestekbak wel in een open 'kastje' in onze tent, en om de scherpe mesjes buiten bereik van grijpgrage kinderhandjes te houden, besloot ik een dekje te maken over de bak heen. Ik begon vol goede moed met de grootste bol zpagetti, maar deze was na een paar keer heen en weer haken al op! Van kleur gewisseld en een aantal andere bolletjes gebruikt, maar de kleurencombinaties vond ik niet mooi. Dus dit heb ik weer helemaal uitgehaald...


Vervolgens ben ik opnieuw begonnen en heb ik alleen de effen kleurtjes gebruikt. Aan het einde heb ik een elastiek door de randen geweven waardoor het om de bestekbak past als een soort deksel.
Over het eindresultaat was ik niet helemaal tevreden, zpagetti heeft toch de eigenschap de ene keer dikker en dan weer dunner te zijn, waardoor het resultaat niet helemaal gelijkmatig wordt.

Maar functioneel was het wel op de camping :)


0 comments:

Een reactie posten