Dit weblog is een verzamelplek van al mijn gehaakte, genaaide en geknutselde creaties. Er komen ook regelmatig kinderknutsels voorbij. Kijk rustig rond!
RSS

23 mei 2014

Verschoningsmatje

Vandaag had ik kunnen (moeten) stofzuigen. De badkamer had ik ook wel een keer mogen poetsen. En er lag nog een restje was wat gestreken/opgevouwen moet worden, voordat morgen de volgende lading weer gewassen gaat worden. Maar, ik had bar slecht geslapen vannacht. Iets met een baby die veel nachtvoedingen wil en die zijn lakentje van zich af schopt enzo. Dus ik had geen zin in huishoudelijke klusjes. Oudste zoon was naar het kinderdagverblijf, dus ik kon tijdens de slaapjes van jongste zoon lekker gaan bijslapen. Ook niet gedaan. Ik had verder kunnen haken aan een van de twee dekens. Leuk, maar om de een of andere reden ook niet gedaan.

Nee, ik had opeens zin om iets te naaien met de naaimachine. Maar dan wel iets wat in 1 dag af kon zijn, want anders liggen al die spullen zo in de weg. Inspiratie was er, een idee was er, en toevallig waren ook nog alle materialen in huis. Tijd was er ook vandaag, tussen alle voedingen, poep- en plasluiers en kleine speelmomentjes door. Toekijkend vanuit z'n wipstoeltje, of lekker bij mij in de draagdoek, tijdens zijn slaapjes. Dus nu hebben we een zelfgemaakt verschoningsmatje :) Handig voor straks op vakantie, maar ook voor nu, als we niet de grote luiertas willen meeslepen maar toch verschoningsspullen bij ons moeten hebben.

Het patroon is van Kris. De maten heb ik ietwat aangepast en ik heb er een bandje aangemaakt om het boeltje dicht te knopen. Vond ik wel zo handig. Ik maakte alleen toch nog een foutje, want hoe erg ik er ook op let dat alles op de goede plek vastgespeld zit, en de goede kanten tegen elkaar etcetera, ging ik toch even de mist in met dat bandje. Maar, 't was ook weer gemakkelijk opgelost ;)


En als je dan het strikje losmaakt en het ding openvouwt, ziet het er zo uit:


En omdat de achterkant ook leuk is, daar ook een foto van:
Hier zie je m'n "foutje". Ik had het bandje om te strikken eerst over de hele breedte vastgenaaid. Niet handig.... dus ik heb de uiteinden er afgeknipt en er gewoon een ander bandje naast genaaid, want het was niet te doen om het eerste bandje weer los te halen.


En natuurlijk even met baby. Schatje hè?

0 comments:

Een reactie posten