Dit weblog is een verzamelplek van al mijn gehaakte, genaaide en geknutselde creaties. Er komen ook regelmatig kinderknutsels voorbij. Kijk rustig rond!
RSS

15 december 2014

Adventskalender

Vorig jaar had ik het er ook al over dat ik een adventskalender wilde. Inmiddels heb ik zo ontzettend veel leuke adventskalenders voorbij zien komen op blogs/fora en pinterest... Het ontbreekt me alleen aan tijd om er eentje te maken. Maar, ik wilde het toch... en toen zoonlief begon te vragen wanneer het kerst was, ben ik (in de eerste week van december) m'n knutselkast ingedoken en heb ik samen met hem een kalender in elkaar geknutseld. Heel simpel, alleen wat knip en plakwerk en klaar is kees. Met al die prachtige creaties die ik inmiddels heb gezien, durf ik 'm haast niet te showen, want zo bijzonder is ie niet. Maar goed, ik doe het toch:


Voor elke dag (we begonnen na Sinterklaas) is er een kaartje waar een activiteit op staat. Klinkt groots, maar dat is het niet of hoeft het niet te zijn. Zo stond er laatst "opa komt oppassen" en een keer "we krijgen visite". Eigenlijk is het feit dat er een kaartje in zit al leuk genoeg.
Andere activiteiten zijn: waxinelichtjeshouder maken van zout deeg, naar het tuincentrum, kerstboom neerzetten, kerststal neerzetten, levende kerststal bezoeken, midwinterhoorn luisteren, op visite bij vrienden, koekjes bakken, film kijken, eten bij kaarslicht, kerstkaarten maken, kerstkaarten versturen.
Sommige dingen heb ik dus al gepland, maar we kunnen ook gemakkelijk een kaartje omwisselen. Zo wilde ik vandaag eigenlijk naar het tuincentrum, maar het regende en manlief had daarom de auto mee naar z'n werk. Dus hebben we vanmorgen gauw twee kaartjes omgewisseld en hebben we vandaag koekjes gebakken.

De waxinelichtjes zijn zo geworden:


Verder lijkt het stil hier op m'n blog, maar er wordt ook druk gehaakt. Daarover later meer :)

0 comments:

Een reactie posten