Dit weblog is een verzamelplek van al mijn gehaakte, genaaide en geknutselde creaties. Er komen ook regelmatig kinderknutsels voorbij. Kijk rustig rond!
RSS

23 maart 2015

Zoekzakjes / I spy bags

Even een klein tussendoorprojectje. Ergens op internet kwam ik dit idee tegen. Je kent allemaal wel de zoekboeken (I spy-book) met foto's vol voorwerpen of landschappen, waarin je op zoek moet naar bepaalde figuurtjes of voorwerpen. De 3D-versie daarvan is een zoekzakje of een "I spy-bag". Neem een lap stof, maak er een zakje van waar je een raampje in maakt m.b.v. bijvoorbeeld doorzichtig tafelzeil, vul het met kleine snuisterijen en korrels/droge macaroni/vogelzaad/rijst en klaar bent u. Zo simpel. Zo leuk. Schudden maar en zoeken maar tot je alles wat op het fotootje staat gevonden hebt:



Gisteren tijdens een wat langere autorit haalde ik de zoekzakjes tevoorschijn, en ze vielen bij zoonlief in de smaak. Na een poosje legde hij ze weg, omdat hij het schroefje niet kon vinden en toen vond hij het niet meer leuk, haha.

In mijn geval is het een typisch gevalletje "wie wat bewaart heeft wat". Ik had namelijk nog twee zakjes liggen waarin slofjes zaten die ik ooit online besteld heb. Deze zakjes hebben al een mooi, stevig raampje, dus ik hoefde het in feite alleen maar te vullen en dicht te naaien. Voor het leuke heb ik de zakjes een klein beetje gepimpd met een leuk stukje stof. De rijst heb ik gekleurd met levensmiddelenkleurstof.


Om je een idee te geven wat wat je nou in zulke zakjes kunt stoppen, hier de foto's van de inhoud die ik heb gebruikt. Zoals je ziet heb ik voor 3 zakjes items gevonden, ik moet dus nog 1 zakje naaien.




0 comments:

Een reactie posten