Dit weblog is een verzamelplek van al mijn gehaakte, genaaide en geknutselde creaties. Er komen ook regelmatig kinderknutsels voorbij. Kijk rustig rond!
RSS

16 april 2016

Superhelden

De afgelopen week was ik opeens super-productief achter mijn naaimachine. In acht dagen tijd heb ik drie superhelden-capes gemaakt!
Ruim 2 jaar geleden maakte ik al eens zo'n cape, voor mijn neefje die 7 jaar werd. Het patroon van deze cape kwam van het Sinterklaaspak dat ik in hetzelfde jaar had genaaid. Nu was afgelopen maandag mijn andere neefje jarig en hij wilde ook graag zo'n cape hebben. Ik kocht 2 meter blauwe katoen en bij thuiskomst bedacht ik me dat ik er ook wel twee capes uit kon halen als ik het patroon iets aanpaste. De Sinterklaascape gebruikt namelijk veel stof, de omtrek is een halve cirkel. Nadat ik twee capes had uitgeknipt hield ik nog een behoorlijk stuk stof over. Ik kon er twee halve capes uithalen, en door die aan elkaar te naaien had ik een derde cape. Jarige neef blij, zoonlief blij en andere neef ook blij, want in zijn cape waren door heldhaftige superheldengevechten letterlijk wat gaten gevallen, dus hij kreeg een vervangend exemplaar.

Neef 1 kreeg zijn cape op zondagmiddag, toen hij zijn verjaardag vieren. Neef 2 kreeg zijn nieuwe cape afgelopen woensdag, bij de verjaardag van oma. Zoonlief moest het langste wachten, maar zijn cape is nu ook klaar! Helaas wonen we niet dicht genoeg bij elkaar om een foto van alle drie superhelden samen te maken, maar zo is het ook leuk! Elke cape heeft op de achterkant de beginletter van de naam van de superheld staan :)




En ik ben toch zo blij met mijn naaimachine! Afgelopen najaar heb ik deze gekregen van mijn ouders en hij naait gewoon ontzettend fijn. En een kleine truc die ik ooit ergens las: de opdruk heb ik eerst met een gewone prittstift vastgelijmd, en daarna heb ik hem vastgenaaid. Zo verschuift het niet en is het supermakkelijk! 


En een superheldencape is natuurlijk niet af zonder een masker ;) Het gratis patroontje hiervoor haalde ik van dit blog. Ik heb alleen het elastiek iets te strak gemaakt, dus daar moet nog even een keer een nieuw elastiek aan.

0 comments:

Een reactie posten