Dit weblog is een verzamelplek van al mijn gehaakte, genaaide en geknutselde creaties. Er komen ook regelmatig kinderknutsels voorbij. Kijk rustig rond!
RSS

12 juni 2016

M'n eerste Zonen09-Billie-shirts

In het najaar was ik op een stoffenmarkt en kocht ik een leuk stofje met treinen er op. Het leek me zo leuk om daar shirts van te naaien voor de jongens. Ik geef toe, het bleef even liggen, maar nu met de zomer op komst moest het toch echt een keer gebeuren. Ik heb nog maar weinig kleding genaaid en ik vind het daarom ook altijd heel erg spannend of het wordt zoals ik hoop dat het wordt.
Ik kocht het Billie-patroon van Zonen09 . Een zeer uitgebreid patroon waar allerlei verschillende soorten shirts mee te maken zijn, van maat 80 tot 160 in standaard breedte of een smallere breedte voor smalle sprieten. Eigenlijk is het een basispatroon voor t-shirts met allerlei variaties. Wat ook fijn is, is de uitgebreide werkbeschrijving met foto's. Echt, voor een newbie zoals ik, was dit erg fijn!
Ik heb het patroon ook nog verlengd, want toen ik het naast t-shirts legde die de jongens al dragen, vond ik het wel erg kort. Naveltruitjes zijn toch iets meer voor meiden ;)

Het shirt voor de oudste (maat 116 smalle versie) is als volgt geworden Zoonlief was er heel blij mee. "Mam, je hebt precies de treinen erop gedaan die ik mooi vond!"



De boordjes bij de mouwen waren alleen een erg gepriegel. Mijn moeder sms-te van haar vakantieadres terug: "eerst de boordjes en dan pas de zijnaad sluiten". Dat klonk logisch, maar in het patroon staat het precies andersom. Maar, bij de maat 86 voor jongste zoonlief, heb ik het toch  maar zo gedaan, anders was ik bang dat het echt niet ging lukken. De afwerking aan de binnenkant van de mouw is daardoor wel iets anders, maar dat zie je niet als hij het aan heeft.



En even samen op de foto. Commentaar van oudste zoonlief: "Kijk, we horen bij elkaar!"


Ik ben er heel tevreden mee! Er zitten echt nog wel verbeterpuntjes her en der, maar voor een eerste keer ben ik heel blij! En het werkt best een beetje verslavend, want wie heeft er nu zulke originele shirts? Ik wil nog meer leuke stofjes kopen :D :D

0 comments:

Een reactie posten