Dit weblog is een verzamelplek van al mijn gehaakte, genaaide en geknutselde creaties. Er komen ook regelmatig kinderknutsels voorbij. Kijk rustig rond!
RSS

20 januari 2013

Kleine projectjes

Momenteel ben ik nogal van de kleine projecten. Ik zie zoveel leuke dingetjes en probeer vanalles uit. Zo heb ik (weer met behulp van de website handwerkles.nl) kleine bloemetjes leren haken en na het zien van dit filmpje heb ik m'n allereerste granny square gehaakt. Granny squares zijn klassiekers onder de haakpatronen, en als je er heel veel maakt kun je ze aan elkaar naaien tot een tas, een sprei, een kussenhoes, etc.
Wat zijn er toch veel mogelijkheden en wat is het toch verslavend!
Ik zou bijna vergeten dat ik nog een slaapzakje af te maken heb (liefst voor het einde van de winter) en dat de uilenfamilie uitgebreid moet worden!

Hier zijn de foto's:

De bloemetjes zijn ongeveer 2 cm groot. Ik heb de draad laten hangen, dan kan ik die bijvoorbeeld gebruiken om ze ergens op vast te naaien.


Deze granny square is 11 x 11 cm groot. Voor 1 vierkante meter heb ik er nog maar 80 nodig, dus mocht ik er een sprei/deken van willen gaan maken dan ben ik nog even zoet ;)
Dit kleine project zou dus zomaar een heel groot project kunnen worden.......


En dan heb ik toch nog maar een uiltje afgemaakt dat lag te wachten op de finishing touch.


0 comments:

Een reactie posten