Dit weblog is een verzamelplek van al mijn gehaakte, genaaide en geknutselde creaties. Er komen ook regelmatig kinderknutsels voorbij. Kijk rustig rond!
RSS

15 januari 2013

Slaapzakje

Een tijd geleden ontdekte ik op de website van Kiind een leuke tutorial om zelf een slaapzakje te naaien. Deze pagina kwam direct op mijn wensenlijstje. Sinds ik de naaimachine van m'n oma heb gekregen ben ik toch steeds weer op zoek naar naai-projectjes. In de kerstvakantie heb ik al stof gekocht, maar nog steeds was ik er niet aan begonnen. Enerzijds zag ik er tegenop, want zo'n heel ervaren naaister ben ik niet en ik moet een rits gaan inzetten en mouwen! De tutorial zelf is nogal kort en bondig geschreven, dus ik hoop dat ik al naaiende wel zie wat ik moet doen. Ik heb ook nog lang getwijfeld of ik een slaapzakje zonder of met mouwen zou maken, want met dit patroon kun je beide doen. Uiteindelijk heb ik toch besloten om een slaapzak met mouwen te maken. Zo wordt het een lekkere warme winterslaapzak, en misschien komt hij komende zomer tijdens koude kampeernachten ook nog van pas. Vandaag ben ik dan eindelijk begonnen met het knippen van de stof. Toch nog een heel karwei, vind ik, mede omdat ik het netjes wil doen zodat het straks makkelijk in elkaar te naaien is. De volgende stap wordt het naaien zelf, wat ik nog wel heel spannend vind. Wish me luck!

De buitenkant is hele zachte fleecestof, de binnenkant van groen katoen

0 comments:

Een reactie posten