Dit weblog is een verzamelplek van al mijn gehaakte, genaaide en geknutselde creaties. Er komen ook regelmatig kinderknutsels voorbij. Kijk rustig rond!
RSS

16 januari 2014

Granny poppendekentje

Afgelopen jaar heb ik redelijk doelloos wat granny's gehaakt. Ideaal om te doen terwijl er een peuter veel aandacht vraagt, want bij dit patroontje granny hoef je weinig na te denken, dus het kan lekker overal tussendoor. Toen het er eenmaal 18 waren, had ik er weer even genoeg van en vond ik dat het maar eens een keer "iets" moest gaan worden. Een tijd lang lagen ze maar te liggen, tot ik besloot dat het dan maar een klein dekentje moest gaan worden. Ik ben ze met wit gaan omranden en aan elkaar gaan haken. Door hiervoor alleen wit te gebruiken, hoopte ik een beetje rust in de kleurenbrij te krijgen. Nou, dat is wel aardig gelukt, al zeg ik het zelf. De rand heb ik zelf bedacht, op het zogenaamde schelpenrandje na.



Ik had alleen de granny's zelf vóór het aan elkaar haken even moeten opspannen, dat heb ik nu pas gedaan nadat ze allemaal aan elkaar zaten. Beter tellen blijft ook een leerpunt, want ik heb toch ergens wat slordigheidjes zitten waardoor de zijkanten niet precies evenveel steken hebben en de boel is gaan bobbelen/trekken. Of ik haak gewoon te strak ;)
En ik weet nu ook, dat ik van katoen (deze granny's zijn grotendeels met catania katoen gehaakt) geen grote dekens wil maken. Ik vind het er te zwaar en wat te stug voor.

Maar, eind goed al goed, hij is af en ik vind het een leuk kleurrijk ding. Hij is ongeveer 62 x 36 cm geworden. Vooralsnog doet hij dienst als poppendekentje.


Hupsakee, weer een projectje afgerond. Kan ik lekker verder met De Deken (en wel volgens een patroon, dus dat moet goed gaan) en starten met nieuwe dingen. Voorlopig staat er een klein granny-projectje (zoiets als hier) op m'n wensenlijstje en ik heb dit viltpakket nog liggen om te maken. En ach oh ja, daarnaast is er nog het huishouden en het to-do lijstje wat nooit af komt, maar waar altijd dingen bij komen, en moet ik ook gewoon lekker rustig aan doen met m'n dikke, zwangere buik :D

0 comments:

Een reactie posten