Dit weblog is een verzamelplek van al mijn gehaakte, genaaide en geknutselde creaties. Er komen ook regelmatig kinderknutsels voorbij. Kijk rustig rond!
RSS

13 mei 2014

Dekens

Dekens! Als in meervoud van deken! Jaja....
Naast de crochet along, waarbij ik weer helemaal op schema lig, ben ik een tweede deken begonnen! Waar begin ik aan?? Dat vraag ik mezelf ook wel een beetje af, maar ja. We zien wel wanneer het allemaal af komt.
Hoofdreden voor de tweede deken is, dat ik erg graag met katoen haak, en de CAL deken is van acryl. Dat haakt ook lekker, maar ik wilde voor de afwisseling graag weer even iets maken van m'n bolletjes katoen die lagen te verstoffen. (Ok, ik geeft toe, ik heb er ook wat bolletjes bijgekocht.) En het moest een projectje worden wat gemakkelijk is, waar ik niet bij na hoef te denken en wat in een hoekje op de bank voor het grijpen kan liggen.

Eerst een foto van de CAL deken:


En dan nu het nieuwe project, het wordt een dekentje voor op het ledikantje waar zoonlief2 over een tijdje in gaat slapen (nu ligt hij nog in de wieg bij ons op de kamer).
Het is een "ripple blanket", strependeken, als je dit in google invoert vind je heel veel mooie creaties. Ik heb besloten om gewoon met drie kleuren te werken en deze in een vast patroon te laten herhalen. Zo hoef ik er lekker niet over na te denken en kan ik tussen alle bedrijven door steeds een stukje verder haken. Ik ben vrijdagmiddag begonnen en hij is nu al ruim 10 cm lang. De breedte is ruim 80 cm. Dus als ik in dit tempo doorga, dan komt deze deken vast wel voor de zomer af :)



0 comments:

Een reactie posten