Dit weblog is een verzamelplek van al mijn gehaakte, genaaide en geknutselde creaties. Er komen ook regelmatig kinderknutsels voorbij. Kijk rustig rond!
RSS

7 juli 2015

Kleurig kussen en een "leftover yarn bowl"

Kijk eens wat ik gemaakt heb:


En dan te bedenken dat dit kussen er eerst zo uit zag:


Het is een kussen dat bij mijn opa en oma vandaan komt. Heerlijk, zo'n rond kussen, maar ik wilde er wel een andere hoes omheen. Tijd om mijn restjesvoorraad katoen eens flink te doen slinken.


En deze vrolijke knoopjes vind ik er helemaal bij passen.


Het enige waar ik geen rekening mee had gehouden, waren de vele, vele draadjes die je krijgt om af te werken..... oeps. Hieronder 1 rand al afgewerkt, de andere moest toen nog.


Twee cirkels voor de zijkanten:


Had ik al gezegd hoe leuk ik de knoopjes vind? ;)


En dan is je kussen af, en dan heb je heel veel restjes draad. Zo val ik dus van het ene project in het andere :P Met dit recept maakte ik lijm en daarmee maakte ik een zogenaamde 'leftover yarn bowl'. Wat een lekker kliederwerkje!


Toen de lijm was opgedroogd, bleek het wel lastig om de schaal die ik als mal had gebruikt los te krijgen (een eventueel volgende keer gebruik ik een bakje/schaaltje wat iets flexibeler is), en de draadjes waren door het opdrogen weer wat gekrompen, waardoor er wat gaatjes zijn ontstaan. Was niet de bedoeling, maar is ook leuk :)
Kijk toch eens wat een mooie kleurtjes:


Je kunt er niet veel mee, met zo'n schaaltje, maar het is wel zo leuk!! :D
Daar word je toch spontaan vrolijk van?


0 comments:

Een reactie posten