Dit weblog is een verzamelplek van al mijn gehaakte, genaaide en geknutselde creaties. Er komen ook regelmatig kinderknutsels voorbij. Kijk rustig rond!
RSS

20 november 2015

De Deken is af!

Ja, het is eindelijk zover, m'n deken is klaar! Begin 2014 begon ik met de CAL van Tertia en Jolanda. Ik hield het eerst goed bij, maar (zoals verwacht) liep ik toch ergens vast en bleef het project liggen. Vooral in de warmere zomermaanden kwam het er weinig van om met een deken op schoot te gaan zitten haken. Dit najaar moest en zou de deken afkomen. En tadaaaaaaaa: 


De funfacts voor de deken: 
Gehaakt met Stylecraft special DK, 100 gram per bol. De deken is 170x130cm groot geworden en weegt bijna 1250 gram. 
Ik heb de volgende kleuren en hoeveelheden gebruikt (gewicht is ruim genomen)
1004 Dark Brown, 165 gram
1010 Matador, 190 gram
1029 Copper, 100 gram
1035 Burgundy, 135 gram
1054 Walnut, 35 gram
1081 Saffron, 135 gram
1114 Sunshine, 125 gram
1123 Claret, 100 gram
1246 Lipstick, 140 gram
1256 Jaffa, 90 gram
1420 Camel, 135 gram 
Misschien valt het op dat ik weinig van de kleur Camel heb gebruikt. Dit komt omdat ik deze kleur in eerste instantie had bewaard voor de rand. Uiteindelijk heb ik hem wel gebruikt in de rand, maar ik heb ook andere kleuren gebruikt in de rand. 
Wie snel kan tellen, ziet dat ik 17 bollen Stylecraft heb gekocht, maar er is dus nog wel wat over. Ik heb al wel een ideetje wat ik daarmee ga doen, maar dat is iets voor later, want ik heb eerst andere plannen op crea-gebied. 

De deken is echt heerlijk warm en je kunt er heerlijk onder wegkruipen op de bank. Ik ben ook heel blij met het uiteindelijke kleurenpalet. De deken straalt met z'n kleuren warmte uit. Zo had ik het bedacht en zo is het ook geworden. Het is lastig om de kleuren goed op de foto te krijgen, maar de foto bovenaan is het meest kleurecht. 


Als je alle blogposts over de vorderingen van deze deken wilt zien, kijk dan even hier

0 comments:

Een reactie posten